środa, 28 lipca 2010

Stróż coraz bardziej przyjazny

Albuquerque, NM Dog House Hot Dogs at night par army.archHovawarty to psy szczególne, dlatego że są wszechstronne ezoteryka i mają wielkie serce dla rodziny i przyjaciół - uważa Sigrid Darting-Entenmann, doświadczona hodowczyni tej rasy i sędzia kynologiczny

O mojej hodowli
Studiowałam prawo, ale zawsze się interesowałam psami, odkąd pamiętam, były one w domu. Moja rodzina ma winnicę i potrzebuje dobrychy psów stróżujących - ale przyjaznych wobec ludzi, bo prowadzimy sprzedaż win. Chcieliśmy, by psy mogły biegać swobodnie, nie odstraszając klientów groźnym wyglądem, tak jak np. owczarki niemieckie.
Najpierw mieliśmy sznaucery, ale gdy dorosłam, szukałam stróża, który byłby łatwiejszy w pielęgnacji. Przypadkiem zobaczyłam zdjęcie królowej belgijskiej, której towarzyszył hovawart. Ujął mnie jego wygląd i zaczęłam szukać informacji o rasie. Ponad 20 lat temu nabycie szczenięcia hovka było bardzo trudne, ale w końcu kupiłam swoją pierwszą hovawartkę - blond Babsie vom Biebertal. Była tak piękna i łatwa w wychowaniu, że chciałam mieć po niej szczenięta.

opracował Krzysztof Nawrocki


Źródło: http://www.psy.pl/archiwum-miesiecznika/art5816.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz